luni, 10 februarie 2014

What NOT to eat!/ Ce să NU mâncăm!

English
In order to be on the right path of living a healthy life, you must eliminate some (preferably all) of the worst products from your diet. Today I am going to enumerate 9 of them, giving you the challenge to come up with the 10th one. They are no particular order, all of them are equally harmful for us.


Română
Pentru a fi pe drumul cel bun spre o viață sănătoasă, trebuie să eliminăm câteva (preferabil toate) dintre cele mai nocive produse din dieta noastră. Astăzi, voi enumera 9 dintre acestea, provocându-vă pe voi să veniți cu cel de-al 10-lea. Nu sunt într-o anumită ordine, toate acestea sunt la fel de dăunătoare pentru noi.

1. Junk food
Wonder why it is called junk food? Well, the answer is simple, because it's JUNK! Things like chips, donuts, sweets, french fries, hamburgers etc. are just not good for your body, they are to high in calories, in fats, in sugar and all you can get out of them is diseases like diabetes, high blood pressure, depression, anxiety, overall only health problems.

1. Junk food
V-ați pus vreodată întrebarea de ce acest tip de mâncare este catalogat drept junk food? Păi, răspunul este simplu pentru că tot ceea ce conține sunt TOXINE! Alimente precum chipsurile, gogoși, dulciuri, cartofi prăjiți, hamburger etc. sunt pur și simplu nocive pentru corpul vostru, întrucât ele sunt bogate în calorii, grăsimi, zahăr și tot ce puteți obține din consumul acestora sunt boli precum diabet, presiune arterială mare, depresie, anxietate, per ansamblu acestea duc doar la probleme de sănătate.


2. Margarine
Although you can manage margarine easily than butter, this product is the ultimate source of trans fats. The trans fats are responsible for numerous problems from heart ones to obesity, high colesterol and to arteries damage. Because of the arteries damage, the brain doesn't receive enough blood, it reduces itself and eventually all of these lead to Alzheimer. So skip the fake stuff, don't be lazy and choose butter instead.

2. Margarina
Deși o putem manevra mult mai ușor decât untul, margarina este sursa fundamentală de grăsimi trans. Grăsimile trans sunt responsabile pentru o serie întreagă de boli, începând de la cele cardiace, obezitate, colesterol ridicat până la deteriorarea arterelor. Datorită deteriorării arterelor, creierul nu mai primește sângele de care are nevoie și își reduce mărimea, toate acestea ducând în final la apariția bolii Alzheimer. Deci lăsați la o parte margarina, nu fiți leneși și alegeți untul.

3. Sugar
As a mentioned in this post http://foodandlifestories.blogspot.ro/2014/01/the-importance-of-healthy-diet.html, sugar is bad, is highly addictive, it stores in your body as fat, cellulite, it makes you gain weight and guess what? It has no nutritional value, it is just empty calories. Try replacing it with honey, maple syrup, stevia, fruits.

3. Zahăr
După cum am mai menționat în această postare http://foodandlifestories.blogspot.ro/2014/01/the-importance-of-healthy-diet.html, zahărul nu este deloc bun, crează dependență, se depune în corpul nostru sub formă de grăsime, celulită, ne îngrașă și în plus nu are nicio valoare nutritivă, sunt doar calorii goale. Încercați să înlocuiți zahărul cu miere, sirop de arțar, stevia, fructe.

4. Cold meats
Meats and sausages are closely linked to cancer, migraines, high colesterol levels, hypertension etc. This type of food contains a lot of harmful nitrates, they are rich in saturated fats that could cause heart attacks, and we all know from what the majority are made of: meat leftovers put togeter.

4. Mezeluri
Cârnații și mezelurile sunt stâns conectate cu apariția cancerului, migrenelor, cu nivelurile ridicate ale colesterolului, hipertensiune etc. Acest tip de mâncare este foarte bogat în nitrați, grăsimi saturate care provoacă atacurile de cord, și cu toții știm din ce sunt făcute majoritatea: rămășițe din carne puse laolaltă.

5. Fried foods
Foods that are fried can affect in a negative way the cognitive funtioning, slowly distroing the nerve cells. So try not to fry your food, I was guilty of this especially during my faculty years, me and my flatmates used to almost always fry our food, but now I usually boil it, cook it in the over or on steams.

5. Mâncăruri prăjite
Alimentele care le prăjim ne pot afecta în mod negativ funcționarea cognitivă, distrugând încet celulele  nervoase. Încercați să nu gătiți mâncarea prăjind-o, trebuie să recunosc că și eu făceau asta mai ales pe perioada facultății, când împreună cu colegele mele de apartament prăjeam orice, însă acum prefer fie să fierb mâncarea, fie să o gătesc la cuptor sau la aburi.


6. Sodas
Drinking soda is the easiest way to gain weight, to increse pancreatic cancer and also to increase your risk of death from cardiovascular disease as well as the risk of developing diabetes. So, say NO to soda!

6. Sucuri
Cea mai simplă modalitate de a ne îngrășa, de a favoriza apariția cancerului pancreatic, de a crește riscul de deces datorită bolilor cardiace, și de a dezvolta apariția diabetului este prin consumul de sucuri. Deci, spuneți NU sucurilor!

7. Processed food
Just like fried food, the processed ones affects the central nervous system, incresing the risk of brain damage and also of colon cancer. These products also tend to have lots of fat, salt and cholesterol, and very few nutrients like fibres.

7. Mâncăruri procesate sau semipreparate
La fel ca și mâncărurile prăjite, cele procesate sau semipreparate afectează sistemul central nervos, crescând riscul apariției unor afecțiuni degenerative ale creierului precum și cancerul de colon. Aceste produse conțin multe grăsimi, sare, colesterol și prea puțini nutrienți ca și fibrele.

8. Alcohol
It is well knows that alcohol affects the liver, it kind of destroys it, and it also damages the nerve cells of the brain. I am talking of big quantities now, however, a glass of wine now an then won't kill you.

8. Alcolul
Este foarte bine cunoscut faptul că alcolul ne afectează ficatul, practic îl distruge de-a binelea, și la fel face și cu celule nervoase din creier. Acum vorbesc de cantități mari, însă un pahar de vin din când în când nu strică.

9. Frozen Meals
Frozen meals can be loaded with calories, fats and they are often high in sodium. I know it is hard to always go with the fresh ones, for example in this period a kilo of fresh spinach costs almost 24 lei while the frozen one is 8 lei, but try as often as you can to eat fresh foods.

9. Alimente înghețate
Alimentele înghețate sunt de obicei pline de calorii, grăsimi și de cele mai multe ori sodiu. Știu că este mai greu să alegem mereu alimente proaspete, de exemplu un kg de spanac proaspăt costă în această perioadă 24 de lei, pe când unul înghețat costă 8 lei, însă încercați pe cât puteți să consumați alimente proaspete.

I hope this article was useful for you, I really encourage you to give up all of the products above, it doesn't have to happen over night, but try to eliminate each one every week and you will see that your life will increasingly become better. As I said in the beginning I am challenging you to write the 10th worst ingredient that we should eliminate from our diet. 

Sper ca acest articol să vă fie de folos, vă încurajez să renunțați la toate alimentele enumerate mai sus, nu trebuie să renunțați la ele peste noapte, încercați să le eliminați unul câte unul în fiecare săptămână și veți vedea cum viață voastră se va îmbunătăți. După cum am spus la începutul articolului vă provoc pe voi să îmi scrieți care este cel de-al 10-lea aliment nociv care ar trebui eliminat din dieta noastră.

2 comentarii:

  1. 10. Orice produs ce contine mai mult de 2 alimente la ingrediente. Ideal e 1

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca e cam dificil sa gasim astfel de produse in ziua de azi, dar asa este, si eu am citit ca cu cat un produs are mai multe ingrediente cu atat e mai nociv

      Ștergere