miercuri, 6 august 2014

Travel Romania: The Glaciar Cave from Scărișoara/ Peștera Ghețarul de la Scărișoara

En
Hello all! Since our friends, Rachel and Valer came to visit us in Cluj, we have decided to go and enjoy our beautiful romanian landscapes from the Alba - Bihor area. Our initial plan was to visit the Bears Cave from Bihor, but on the way we stopped by another cave from Scărișoara which houses the largest underground glaciar in Romania and I must say that it was worth it.

Ro
Bună tuturor! În weekendul care tocmai a trecut, ne-am decis împreună cu prietenii noștri Rachel și Valer, să admirăm peisajele minunate pe care ni le oferă zona Alba - Bihor. Planul inițial a fost de a vizita Peștera Urșilor din Bihor, însă în drum spre aceasta ne-am oprit la o altă peșteră, cea de la Scărișoara, care adăpostește cel mai mare ghețar subteran din România și trebuie să vă mărturisesc că a meritat din plin.



The distance from Cluj to Scărișoara is about 90 km, and it took us about 1 hour and a half with one stop. To get there you have to take the highway from Cluj to Turda, then pass through Mihai Viteazu-Câmpeni-Dealu Frumos and then you will arrive in Scărișoara, where by the end of the villeage will see a sing which will take you to the cave. We were amazed by the beautiful landscapes from all around the place. The entrance costs 10 Ron for adults, and 8 Ron for students and children. I felt so rebelious and young since I got student tickets for all of us :)

De la Cluj până la Scărișoara sunt aproximativ 90 de km, iar ca și timp noi am făcut cam o oră jumate cu o singură oprire. Ne-am urcat pe autostrada care duce la Turda, și apoi am luat-o în direcția Mihai Viteazu-Câmpeni-Dealu Frumos-Scărișoara. Undeva pe la sfârșitul satului veți vedea un indicator care duce spre peșteră. Am rămas uimiți de peisajul ca de basm din jurul nostru. Intrarea în peșteră costă 10 Ron pentru adulți și 8 pentru studenți și copii. M-am simțit tânără și rebelă căci am reușit să obțin bilete reduse, de studenți, pentru toți patru :)





To get to the cave you must climb down a lot of stairs since it's situated at a depth of 50 meters. The total lenght of the cave is of 720 m and I would advise you to bring a blazer, because the temperature lowers with every step you take. I had a very preaty and flowy dress which made me freeze in the cave, were it was about 1 C degrees.

Pentru a ajunge în peșteră trebuie să coborâți destul de multe trepte, căci aceasta se află la 50 de metri adâncime. Lungimea totală a peșterii este de 720 m și sfatul meu este să vă luați o haină mai groasă cu voi, căci temperatura scade cu fiecare treaptă pe care o coborâți. Eu am fost îmbrăcată cu o rochiță foarte drăguță în care am înghețat, căci în peșteră era 1 grad celsius.


There will be a guide in the cave, who will offer you interesting information. Before, there was a bigger quantity of ice, and as the years passed the ice got smaller and smaller, but it will still take a lot of time to disappear entirely since we we stood above 36 meters of ice. For us it was a really great experience, especially because we got to know more about our country's beauties and wonders. We have such an extraordinary country with great places that most of us don't know that exists. It felt so good to explore everything, to taste the delicious food from the local people, to breathe that fresh air, to be surrounded by friends and to discover nature's wonders. Thank you Romania! Can't wait for the next trip :)

La sosirea în peșteră vă va aștepta un ghid, care ulterior vă va oferi mai multe informații despre peșteră. Înainte, cantitatea de gheață era mult mai mare, însă odată cu trecerea anilor aceasta s-a micșorat, însă va mai dura ceva până se va topi de tot. Noi stăteam deasupra unui strat de 36 de metri de gheață. A fost o experiență deosebită, în primul rând pentru că am descoperit încă un loc minunat din țara noastră. Avem o țară extraordinară, cu un mare potențial turistic, cu locuri de care multă lume nici nu a auzit. Ne-am simțit atât de bine să putem să explorăm împrejurimile, să ne bucurăm de mâncarea locală absolut delicioasă, să respirăm aerul acela curat, să fim înconjurați de prieteni și să descoperim minunățiile naturii. Mulțumesc România! Abia aștept următoarea călătorie :)










3 comentarii:

  1. Waw! Esti insarcinata! Ce draguuuut! Sa fii sanatoasa si tu si bebe mic si sa ai parte de o nastere usoara! Doamne ajuta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt insarcinata :) Banuiesc ca te-a derutat mana sotului meu, insa inca nu sunt :)

      Ștergere